26. helmikuuta 2011

The Gorgeus Blogger -palkinto

Sain Elämää ja elokuvaa -blogin Sooloilijalta The Gorgeus Blogger –palkinnon.

Kiitos tästä todella paljon!

Palkinnon saajan on vastattava viiteen kysymykseen ja jaettava palkinto eteenpäin viidelle blogille.


1. Mistä kirjoitat blogissasi ja mitä kaikkea se käsittelee?


Kirjoitan Päiväkävelyllä siitä, mitä tunnen, koen, näen, kuulen, ajattelen ja teen. Kirjoitan ihmisistä elämässäni, Oskusta, muista kissoista ja eläimistä. Elokuvista, kuvista, musiikista, kirjoista ja tv-sarjoista. Tarinoita lapsuudestani, perheestäni ja suvustani.

Kirjoitan vääryyksistä, epäoikeudenmukaisuuksista ja elämän kummallisuuksisista. Olen optimisti, jota ajoittain epätoivo vaivaa. Kirjoitan omasta elämästäni, sen kipeistä asioista tai ilonaiheista. Olen intuitiolla kirjoittava fiilistelijä, joka ottaa asioista selvää.

2. Mikä tekee blogistasi ainutlaatuisen muihin blogeihin verrattuna?

Jokainen blogi on ainutlaatuinen ilmentäen kirjoittajaansa. Päiväkävelyllä on omalla tavallaan ainutlaatuinen, koska se on minun blogini. Yleisblogina Päiväkävelyllä voi saada yllättävää seuraa.

3. Mikä sai sinut aloittamaan blogin kirjoituksen?

Ikiaikaisena päiväkirjan kirjoittajana siirtymä bloggaamiseen oli luonteva. Tarve kirjoittaa asioista on yhtä suuri kuin halu oppia kirjoittamaan yhä paremmin. Kuvittelin kirjoittavani Päiväkävelyllä tarkkoihin ja älykkäisiin havaintoihin perustuvia juttuja siitä, mitä ympärilläni (ja tämän voi ymmärtää sekä suppeasti että laajasti) tapahtuu.

Sen sijaan blogiin liittyvä julkisuus oli vaikeampi juttu. Kotisivut minulla oli 2000-luvun alusta lähtien, mutta en niitä mainostanut lukuunottamatta Harry Potter –sanakirjaa. Aloitin blogini huhtikuussa 2008 ja kerroin siitä aluksi vain sisarilleni. Sitten jaoin osoitetta työtovereilleni, mutta Blogilistalle Päiväkävelyllä ilmestyi vasta tammikuun lopussa 2009. Oman elämän, ajatusten ja havaintojen avaaminen itselle vieraiden ihmisten luettavaksi oli jännittävää!

Olen myös lopettanut blogin pari kertaa. Ensimmäisellä kerralla poistin miltei vuoden tekstit. Toisella kerralla olin kirjoittamatta pari viikkoa. Olin silloin huomattavasti ahkerampi kirjoittaja kuin nykyään. Syy jatkaa bloggaamista on sama kuin aloittaa bloggaaminen: tarve kirjoittaa ja tuoda ajatuksiani ja kokemuksiani esille.

Ssosiaalisena erakkona bloggaaminen on minulle hyvä väline olla yhteydessä muihin ihmisiin!

4. Mitä haluaisit muuttaa blogissasi?

Nykyiseen blogiin olen tyytyväinen. Voisin toki kirjoittaa useammin. Jutun aiheita tulee vastaan jatkuvasti ja kirjoitan niistä sitä mukaan kuin ehdin ja jaksan.

Tyttäreni mielestä blogini aloittava karikatyyri minusta on ihmisiä karkottava. Minusta se on hauska ja sopivan ristiriitainen.

5. Mitä haluaisit muuttaa muiden blogeissa?

Hassu kysymys. En mitään, jokainen blogi on jollain tavalla tekijänsä kuva. Tosin ei koskaan täysin yhteneväinen ja hyvä niin.

The Gorgeous Blogger –palkinnon eteenpäin antaminen vain viidelle tuntuu epäoikeudenmukaiselta. Siksi annan sen kaikille niille muuta ajateltavaa antaville blogeille, jotka olen listannut tuossa oikeassa laidassa. Siis Huomio! Millan, Celia, Ofelia, Aikamatkustaja, Ressu ja kaikki muut.

1 kommentti:

Sooloilija kirjoitti...

Hei vaan, onnea sinulle.
Blogisi on hyvä näin.
:)
Jutut jatkuvat!