16. toukokuuta 2009

Kyllä tarvitsee

Erään Facebookin luonnetestin mukaan olen sataprosenttisesti impulsiivinen. Sellainen on kai mahdotonta, mutta olen impulsiivinen. Kuvittelen, että kaiken on tapahduttava heti. Ja jos jonnekin ollaan menossa, niin mennään sitten eikä meinata.

Olin tänään tyttäreni kanssa kaupungilla. Etsimme minulle mekkoa lakkiaisiin. Ei löytynyt, mutta löysin ihanan sinisen jakun, joka maksoi melkein 400 euroa. Tai löysin ja jätin liikkeeseen: liian kallis.

Minulla oli kova vauhti päällä. Hauskutin tytärtäni sanaleikeillä ja suututin häntä kävelemällä kovaa vauhtia. Moneen kertaan hän huusi minun perääni: Äiti, ei tarvitse juosta!". En minä juossut. Olin vain niin innoissani menossa jo seuraavaan kohteeseen ja silloin vauhti kiihtyy.

Kaikki impulsiivisuus on monesti hukassa. Mutta pidän enemmän impulsiivisesta Päivistä kuin siitä Päivistä, jonka epävarmuus ehkäisee kaiken toiminnan.

Vastaan siis tyttärelleni: "Kyllä tarvitsee".

Ei kommentteja: